Tällä kertaa hakutreenit pidettiin vähän vaativammassa kalliorinteisessä maastossa. Mun suunnitelma oli käydä ensin alueen etuosa, ja oikeaa reunaa pitkin haravoida eteenpäin, ja kiertää vähitellen reunoja pitkin. No, suunnitelmat menikin ihan uusiksi, kun koira säntäsi heti kättelystä suoraan takarajalle, ja maalimiehen luo. Nyt sitten viime kerran perusteella kipaisin perään. Heppu haukkui kauan, mutta sitten lopetti, kun en ehtinyt luo. Maalimies oli pyytänyt haukkumaan lisää, niin sitten mun oli helpompi löytää luokse. Tässä taisi käydä niin, että koiralla oli liikaa intoa, jotta olis malttanut odottaa myös mun ehtimistä etsintään mukaan. No, tuo mäkinen maasto sitten otti turhat hötkyilyt pois pojasta, ja seuraava maalimies löytyi yhdessä etsiskeltyämme puusta. Siinä ei irronnut ihan yhtä hyviä haukkuja kuin normaalisti, eli näitä täytyy harjoitella lisää.
Viimeistä maalimiestä etsiessä koira kulki mun mukana hyvin, paitsi sitten se sai jonkin hajun vielä takarajalta, ja teki ison kunniakierroksen vielä sinne. Palas kuitenkin hyvin mun luo, ja jatkettiin sitten reunan etsintää, mistä mm löytyi kaatuneen puun juurakon takaa. Heppu haukkui ensin juurien lomassa olevasta rei'ästä, mutta sitten kiersi maalimiehen luo haukkumaan. Otti vähän kunnon päälle tuommoinen rinnejuoksentelu, treenien loputtua ukkeli seisoi kiven päällä ihan lunkina, eikä ollut enää kiire minnekään. Ajattelin, että meneeköhän sillä lihakset jumiin tuollaisesta, mutta eipä näyttänyt menneen. Kai me kumminkin niin paljon lenkkeillään, että kestää enempikin ponnistelua jätkän kunto.