Yhdet harkat jäi välistä. Mä olin töissä, ja olis tullut kauhea kiire treeneihin, ja sit kun olin lisäksi flunssainen, aattelin, että jospa en mene kuusenjuurille nököttelemään. Otettiin sitten iltalenkkien yhteydessä haukkuharjoituksia. Parit kerrat tein niin, että annoin koiran juosta eellä peltoreiteillä, ja sopivassa kohtaa hyppäsin ojaan piiloon ja huusin "etsi!" Niin tulihan se ukkeli mua haukkumaan. Yhdellä kertaa se juoksi mun ohi toiselle ojalle, ja viipyi siellä vaikka kuika kauan. Ihmettelin, että eikö se saa mun hajua, tai muuten hokaa mihin pitää tulla, koetin kurkkia sieltä ojasta, mut se oli aika vaikeaa, kun en halunnut paljastua. Jälkikäteen tuli mieleen sellainen teoria, että jos Heppua kiinnosti enemmän siinä isossa ojassa olleet sorsat. No, pääasia, ettei mun tarttenu jäädä sinne ojaan, haukut tuli. Lenkin lopuksi kiipesin vielä yhdelle aidanteelle. Heppu kiipes vieressä olleelle penkille, ja haukkui sieltä. Sitten vaan kävi kömmähdys, kun kurotin palkkaamaan, niin koiru mätkähti penkiltä maahan. Tuskin onneksi juurikaan sattui, kun ei mitään piipannut eikä ähissyt, eikä liikkuessa aristellutkaan. Yli 20 haukun sarjassa tämmöisessä lavastetussa (ts. ei hakumettällä)ilmaisussa tuli pientä taukoa ja vähän sellaista kyllästynyttä haukuntaa, mutta eiköhän se siitä, kun harjotellaan vielä ja varataan kunnon palkat.

2331003555_a3fdd91231_o.jpg
Ai, onko aurinkoakin joskus näkynyt vai.